Dev Talk: Roads of Avalon, Part 1

• Dev Talk: Roads of Avalon, Part 1

In our newest Dev Talk, Game Director Robin Henkys introduces the Roads of Avalon, a new system that will massively expand the gameworld and bring new opportunities for travel, exploration, and even settlement. Read more here: albiononline.com/news/devtalk-roads-of-avalon-part-1
    • Hmmm not sure this is exactly what I wanted, I imagined that only 1-2 people could enter via a gate before it was locked until lets say those two went back through the other side. (Or maybe it just closed to everyone else but those two and another portal opened to elsewhere) This will just result in 6-7 man groups running wild in what I thought would be solo/maybe duo zones. Possibly just increasing the timer from 1 minute per person to 5min could stop the meta of these zones from being 4-5+ people.

The post was edited 1 time, last by Jeregor ().

• Al-Capone wrote:

iRawr wrote:

Limited group concept looks nice, but what if you split your 6 players group into 3 of 2 players groups? For good old 6 v 2?

Or just 2 ppl can enter from each gate?
      As you can see in the video, a green pass has a limit of 2 players. After 60 seconds, a player can go through again. And after 120 seconds 2 players.
      Oh, so its created other way. 2 person go in, wait 120 sec, other 2 person in, wait 120 seconds, done.

Now you have 6 players who can do whatever they want with next 2 players entered the gate, and be sure, this 2 players will not get reinforcement in next 120 seconds.

I just hope we didn't see everything on video.
    • Ich muss Ihnen sagen das ich Ihr Spiel sehr ins Herz geschlossen habe ich spiele jetzt seit ca 1 einhalb Jahren Albion online habe das craften verinnerlicht habe pvp lieben gelernt und zu dem zvz auch einen guten drat bekommen aber etwas will mir nicht in den Sinn kommen und ich verstehe es leider nicht wieso sie als entwicklerteam die auch während dieser Corona kriese so gute und auserfragestehende schwere arbeit leisten soo viel Potential ihres Spiels verschenken ich meine sie liefern am laufennden Band riesen große geile updates ich war lange schon nicht mehr so begeistert am spielen wie vor und nach dem queans update und jetzt kommt das neue roads to avalon und hinterlässt bei mir irgendwie einen Faden Beigeschmack da ich mir denke wieviel man noch mit queans weiter arbeiten kann und sollte immerhin wenn ich mir die avalonische Energie und generell die avalonier ansehe sehe ich Potential für avalonische mamuts aber bitte nicht schon wieder rein für den Kampf sondern so einen mechanisch/magischer mecha mamut der mein Inventar erweitert und sich schneller bewegt ich sehe avalonische flinkkrallen und düsterwölfe und sogar diese avalonischen riesen die damals carleon angegriffen haben als Waffe für das zvz bitte bitte bitte liebes entwicklerteam macht weiter so wie bisher aber verbessert doch schon bestehenden kontent das System dafür habt ihr doch schon geschaffen hochachtungsvoll und weiterhin ein treuer Spieler